1. Kontrola w zamówieniach publicznych – krótkie wprowadzenie
- organy kontroli w zamówieniach
- współpraca organów kontroli
- Komitet ds. Kontroli w Zamówieniach Publicznych – rola Komitetu i jego zadania (wybrane zagadnienia)
2. Kwestionariusz kontroli – opis zagadnień, które podlegają sprawdzeniu w toku kontroli, oraz zakres dokumentów podlegających kontroli
3. Zakres podmiotowy i przedmiotowy ustawy Pzp z uwzględnieniem wyłączeń stosowania ustawy
4. Omówienie czynności składających się na przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i na co należy zwrócić uwagę podczas kontroli:
- plan postępowań o udzielenie zamówień – kto musi, a kto tylko może, zawartość planu, konsekwencje uchybień w tym zakresie
- prawidłowy opis przedmiotu zamówienia – najczęściej popełniane błędy w sporządzaniu opisu przedmiotu zamówienia
- ustalenie przez zamawiającego wartości zamówienia – rola szacowania wartości w procesie przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia, uchybienia w szacowaniu wartości zamówienia
- tryby udzielania zamówień i ich charakterystyka
- dokumenty zamówienia:
- Specyfikacja Warunków Zamówienia i jej zawartość – co powinna zawierać prawidłowa SWZ
- opis potrzeb i wymagań – w jakich przypadkach sporządzamy taki opis, treść opisu potrzeb i wymagań (jego rola i zakres)
5. Przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia w zgodzie z przepisami ustawy. Prawo zamówień publicznych, ze wskazaniem najczęstszych błędów i nieprawidłowości w tym zakresie:
- wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia – czynności z tym związane
- wnioski o wyjaśnienie treści SWZ – kiedy zamawiający musi udzielić odpowiedzi, sposób liczenia terminów
- badanie i ocena ofert po ich otwarciu – jakie czynności musi w tym zakresie wykonać zamawiający (badanie przedmiotowe i podmiotowe), z uwzględnieniem m.in. weryfikacji składania ofert w porozumieniu, a w szczególności w ramach grupy kapitałowej
- rozstrzygnięcie postępowania – wybór najkorzystniejszej oferty lub unieważnienie postępowania (w jakich przypadkach zamawiający może, a kiedy musi unieważnić postępowanie)
- zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego i czynności z tym związane
6. Wykonanie umowy w sprawie zamówienia publicznego – zmiany umowy (zmiany istotne i zmiany nieistotne, waloryzacja wynagrodzenia wykonawcy), błędy związane z monitorowaniem i nadzorem nad realizacją zamówienia, ogłoszenie o wykonaniu umowy jako istotny obowiązek zamawiającego
7. Roczne sprawozdanie z udzielonych zamówień – kto ma obowiązek jego sporządzenia i przekazania, konsekwencje braku wypełnienia tego obowiązku
8. Podsumowanie: skutki nieprawidłowego przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia
Dyskusja i pytania – na bieżąco, w trakcie całego szkolenia
>> POBIERZ OFERTĘ (.pdf)