“Dyskryminacja w pracy” szkolenie z doświadczonymi praktykami
Poniżej przedstawiamy propozycje zagadnień. Ostateczny program szkolenia przygotujemy po konsultacji z Państwem i przedstawimy do akceptacji.
1. Czym jest mobbing?
2. Charakterystyka zachowań mobbingowych
3. Identyfikowanie i rozpoznawanie mobbingu
- Mobber – cechy charakterystyczne osób dopuszczających się mobbingu
- Ofiara – cechy charakteryzujące osoby będące ofiarami mobbingu
- zachowania wskazujące na istnienie zjawiska
4. Działania praktyczne zapobiegające zjawisku
- z zakresu codziennego zarządzania
- komunikacja w zespole
- zasady dotyczące kultury pracy
5. Przeciwdziałanie dyskryminacji i molestowaniu seksualnemu w miejscu pracy
- dyskryminacja ze względu na wiek – przykłady zachowań dyskryminujących, działania zapobiegające występowaniu zjawiska
- dyskryminacja ze względu na płeć, orientację seksualną – przykłady zachowań dyskryminujących, działania zapobiegające występowaniu zjawiska
- dyskryminacja ze względu na rasę, pochodzenie – przykłady zachowań dyskryminujących, działania zapobiegające występowaniu zjawiska
- dyskryminacja z uwagi na niepełnosprawność – uwarunkowania zachowań dyskryminacyjnych oraz zasady właściwych zachowań wobec osób z niepełnosprawnością
- dyskryminacja z uwagi na przynależność do organizacji, poglądy – przykłady zachowań dyskryminujących, działania zapobiegające występowaniu zjawiska
- molestowanie i molestowanie seksualne jako szczególne formy dyskryminacji
- zachowania inkluzywne w miejscu pracy
6. Pozostałe aspekty
- rola stereotypów w kształtowaniu się negatywnych zjawisk w organizacji: mobbingu i dyskryminacji
- psychologiczne obciążenie osób doświadczających dyskryminacji i mobbing
- zatruty zespół… jakie działania i procesy wdrażać w sytuacjach doświadczania przez zespół dyskryminacji i mobbingu
- doświadczenia stresu długoterminowego u ofiar mobbingu
aspekty dla pracowników
1. Rola zespołu w przeciwdziałaniu mobbingowi i dyskryminacji
2. Asertywne przeciwstawianie się komunikatom mobbingowym i dyskryminujacym
3. Trening umiejętności komunikacyjnych
aspekty dla kierowników
1. Koszty organizacyjne i przykłady mobbingu. Koszty “zamiatania pod dywan”
2. Audyt mobbingu i zachowań dyskryminacyjnych
3. Procedury antymobbingowe
4. Praktyka zarządzania i praktyka sądowa
5. Dobre praktyki
“Dyskryminacja w pracy” szkolenie – zamów wewnętrzne dla pracowników swojej jednostki