szkolenia dla budżetu

Zarządzanie czasem, celem, priorytetem, komunikacją

O szkoleniu

Cel szkolenia

  • Usprawnienie zarządzania czasem w praktyce firmy i urzędu
  • Poprawa komunikacji bezpośredniej, werbalnej i niewerbalnej oraz komunikacji wewnętrznej – prawidłowego przepływu komunikacyjnego,
  • Wykształcenie umiejętności zarządzania celem i priorytetem w czasie określonym dla podniesienia efektywności wykonywania zadań,
  • Nabycie umiejętności łagodzenia napięć i konfliktów w zespole,
  • Poszerzenie wiedzy z zakresu codziennego savoir vivre’u i skuteczna praktyka w tym zakresie
  • Nabycie umiejętności bycia asertywnym fizycznie i osobowościowo
  • Pogłębienie wiedzy dotyczących zasad wykorzystania odcinków czasu
  • Poznanie podstawowych zasad konstrukcji celu i priorytetu zadaniowego

Metodyka

Szkolenie typu warsztat będzie prowadzone metodami aktywnymi co pozwoli na przypomnienie i utrwalenie dużego zakresu wiedzy poprzez aktywne rozwiązywanie problemów, zagadnień i opisów sytuacji.

W trakcie realizacji szkolenia zostaną wykorzystane następujące metody dydaktyczne:

Metody podawcze

  • wykład, prezentacja, dyskusja, burza mózgów – wnioski

Metody aktywne

  • ćwiczenia z zadaniem zastępczym, ćwiczenia komunikacyjne
  • odgrywanie ról, symulacja, scenki
  • opis sytuacyjny
  • analiza sytuacji problemowej, stopniowanie stresu

60% szkolenia stanowią ćwiczenia, symulacje i scenki, a 40 % to mini wykłady poparte prezentacją, wykłady konwersatoryjne czy dyskusje

Program szkolenia

Moduł wstępny / wprowadzający

1. Przywitanie i wstępne ustalenia

  • Przywitanie i przedstawienie się, trener i uczestnicy
  • Ustalenie zasad współpracy
  • Podanie tematyki szkolenia
  • Omówienie stosowanych metod pracy

2. Lodołamacz – Ankieta anonimowa z pytaniem: „Moje życzenia do efektów szkolenia?”

  • Analiza wyników ankiety i fokus na wnioski.
  • agadnienie _ Jaka jest wartość naszego czasu?
  • Jaki interwał czasu pracujemy skutecznie i wydajnie? Czy kapitał naszego czasu jest ograniczony?
  • Czy z czasem obchodzimy się tak samo jak z pieniędzmi?

Moduł I – Zarządzanie zadaniami w czasie oraz zarządzanie kalendarzem

1. Czym jest czas?

  • Czy warto zajmować się czasem?
  • Czy warto zajmować się zarządzaniem i organizacją pracy własnej i przełożonego
  • Czym zarządzamy czasem, czy sobą w danym nam czasie?

2. Auto test „Wykorzystuj swój czas” – diagnozujący ewentualne obszary problemów z zarządzaniem czasem

3. Ćwiczenie: Jaki jest twój zegarek?

  • Subiektywne poczucie czasu i niebezpieczeństwa z tym związane
  • Prokrastynacja – „trudność” dotykająca 25% pracujących osób i dużej liczby menedżerów

4. Cele – drogowskazy naszych działań

  • Ćwiczenie wprowadzające (w zespołach)
  • Czym jest cel, potrzeba, proces, stały rozwój i marzenia (kreacja)
  • Sposoby definiowania celów indywidualnych
  • Definicja celu wg J. F. Kennedy’ego
  • Cele WARTO, SMART i SMARTIS
  • Moje cele – ćwiczenie planowania celów życiowych i zawodowych

Moduł II – Proces planowania realizacji (wdrożenia) wg Dale Carnegie

1. Jaki jest cel planowania?

  • Jaki jest cel tworzenia obrazu przyszłości
  • Jakie są rodzaje planów (długoterminowe, średnioterminowe, krótkoterminowe, miesięczne, tygodniowe, dzienne)
  • W jaki sposób planować / rezerwować czas na realizacje zadań?

2. Podstawowe reguły i zasady planowania (pracownika specjalisty i menadżera)

  • Sytuacja zagęszczenia interwałowego oraz nacisku permanentnego

3. Planowanie w różnych perspektywach czasowych

  • Metoda planowania zadaniowego – metoda KANBAN
  • Planowanie „do” i „od” deadline’u
    • Metoda Gantta – planowanie długoterminowe np. plany roczne
    • Ćwiczenie – planowanie długofalowe wyznaczona metoda
  • Co warto wiedzieć – zasada Parkinsona, a prowadzenie spotkań i zebrań zespołowych

4. Reguły i zasady wspierające procesy realizacji zadań w pigułce

  • Zasada Gausa w planowaniu
  • Reguły kształtowania dnia (początek, przebieg, zakończenie dnia)
    • Podział zadania na odcinki
    • Rozpraszacze – określenie i przeciwdziałanie
    • „Złodzieje czasu” – ograniczenie ich oddziaływania

5. Wydajność a efektywność

  • Krzywa REFA i krzywa zakłóceń a ich wpływ na organizację pracy

Moduł III – Priorytety

1. Paradygmat Pilny i Ważny

  • Matryca Eisenhowera i jej zastosowanie w praktyce

2. Zasada Pareta w odniesieniu do realizacji zadań

  • Cele firmy – zadania szefa

3. Ćwiczenie w 2 zespołach – priorytetyzowania narzuconych zadań

Moduł IV – Wybrane metody z Programu Efektywnej Pracy wg. Kerry Gleesona

1. Poznanie zasad PEP i porywanie ich z regułami zarzadzania czasem

  • „Zrób to od razu ” – likwidacja spraw na później
  • Komunikuj się od razu
  • Rutynowe czynności i ich grupowanie – „bloki czasowe”
  • Organizacja dokumentów, czyli prawdziwe znaczenie terminu „sprawa w toku”
  • Organizacja stanowiska pracy i jej wpływ na czasową realizacje zadań

Moduł V – Jak komunikować się skutecznie

1. Repetytorium zasad skutecznej komunikacji

  • Ćwiczenie – model procesu komunikacyjnego
    • odzwierciedlanie
    • parafrazowanie
    • klasyfikowanie – jakie pytania sprzyjają wyjaśnieniom

2. Umiejętności komunikacji – techniki komunikacyjne

  • jasne wyrażanie oczekiwań
  • wspieranie rozmówcy
  • wyrażanie uznania i dowartościowanie
  • konstruktywna krytyka
  • przyjmowanie krytyki

3. System komunikacyjny w organizacji

  • obieg informacji (drzewo informacyjne) prawidłowy i nieprawidłowy
  • gromadzenie i przechowywanie informacji
  • pionowe i poziome komunikowanie się
  • szumy informacyjne i inne nieprawidłowości w przepływie informacji
  • usprawnianie i poprawa efektywności systemu informacyjnego instytucji

4. Komunikacja wewnętrzna jako aspekt kultury firmy

  • komunikacja formalna i nieformalna
  • narzędzia komunikacji wewnętrznej firmy
  • obieg dokumentów
  • styl kierowania jako czynnik kształtujący zasady komunikowania się w zespole i firmie

5. Przyczyny konfliktów czyli psychologia trudnej rozmowy

  • komunikacyjne gry i utarczki
    • płaszczyzny Analizy Transakcyjnej
    • rozbieżność celów i rozbieżność zdań (punkt widzenia)
  • kanały komunikacji z rozmówcą – wybrane elementy Programowania Neurolingwistycznego
  • woda i ogień a skuteczność oddziaływania – bieguny introwersji i ekstrawersji
  • wkradanie się w cudze łaski – oblicza ingracjacji

6. Rozwijanie umiejętności współpracy w sytuacjach pozornie niesprzyjających zespołowości

  • dochodzenie do konsensusu w sytuacji konfliktu
  • podejmowanie decyzji grupowej na zasadzie konsensusu

7. Autodiagnostyka

  • analiza cech osobowości i nawyków decydujących o umiejętności komunikowania się, oddziaływania na innych oraz o podatności na wpływ

Moduł VI – Asertywność wyrażana poprzez słowa i czyny

1. Agresja – asertywność – uległość

  • Ćwiczenie: co daje mi postawa, asertywności, uległości asertywności
  • Ćwiczenie Wypracowanie asertywnych odpowiedzi w zadanych sytuacjach
  • Asertywność fizyczna – specjalna mowa ciała

2. Negocjacje, a asertywność

  • Co należy wiedzieć na temat stylów negocjacji
    • Dobór stylu do sytuacji – moje prawo asertywnego wyboru
  • Dyplomacja zamiast stanowczego „nie”
  • Wybrane taktyki negocjacyjne (np. Columbo, bleff, zdechła ryba, udany szok, itp.)

Moduł VII – Obsługa „trudnego klienta” i „klienta VIP”

1. Pytania otwarte i zamknięte w obsłudze klienta

2. Empatia i asertywność w kontaktach z trudnym klientem

  • Praktyczne wdrożenie tezy: „Traktuj innych (trudnych klientów) tak, jak sam chciałbyś być traktowany!”
  • Pozytywne i obiektywne wnioskowanie dotyczące zastrzeżeń klienta

3. Język korzyści w obsłudze oraz obsłudze trudnego klienta

  • Język korzyści i argumentacji
  • Struktury pomocne w obsłudze reklamacji i zastrzeżeń

4. Jak komunikować się skutecznie w sytuacjach spornych?

  • Jak rozmawiać ze zdenerwowanym klientem?
    • umiejętna kontrola poziomu emocji klienta/ rozmówcy oraz poziom emocji własnych
    • zarządzanie emocjami w sytuacji ataku klienta
    • postawa „piorunochronu” w kontakcie ze zdenerwowanym klientem
    • elementy technik radzenia sobie ze stresem (ćwiczenia odstresowujące)
  • Struktury wypowiedzi hamujące ataki i agresje nietypowego klienta

Name Position
O nas

KRS: 0000364556
REGON: 241710203
NIP: 6342760734

Numer rachunku

ING BANK ŚLĄSKI
17 1050 1399 1000 0023 5086 5685

Kontakt

Instytut Szkoleniowy
A&D Sp. z o.o.
ul. Nowolipki 28A/16
01-019 Warszawa

Pozostałe
szkolenia
Newsletter